Hobbiórás

Hobbiórás

Álomból valóság, avagy egy POLJOT Nautilus születése

2021. december 17. - Tsaby Motors

 

hold.jpg

Éjjel volt, aludtam mikor álmomban egyszer csak megjelent a Francia Köztársaság elnöke. Egy fogadáson találkoztunk. Felém fordult és megszólított:

- Mondja kedves Potrien Tsaby, megtudná mutatni nekem a 2021-es évjáratú zöld számlapos luxusóráját? Tudja, ami egy olyan tengeralattjáróról van elnevezve aminek bizonyos Nemo kapitány volt a parancsnoka és amiről Jules Verne polgártársam regényt is írt.

És csak álltam ott...

potrien.jpg

Felriadtam..csak álom volt... De azért lássuk be ennek a találkozásnak a valóságban is nagy esélye van, így az éjszaka többi részében nem tudtam tovább aludni.

almatlansag.jpg

Megnéztem a Patek Philippe árait és a várólistákat...hmmm...az esély nem sok...

penztarca.jpg

sorbanallas.jpg

De hát mégsem maradhatok őexcellenciája előtt szégyenben...valamit ki kell találni...

gondolkodo_4.jpg

Beletúrtam az órásdobozokba, aztán a kezembe került egy viharvert orosz csoda. Aha!!!

otlet1.jpg

poljot_alap.jpg

 

poljot_alap2.jpg

Nahhh...kell még egy tok meg egy automata szerkezet a dobozok aljáról felújításra. Szerkezetem volt elég. De mibe rakjam? Körülnéztem a klónok, homage-ok piacán és a legjobb kidolgozásúnak a LGXIGE "márkájú" kínai csoda bizonyult.

lgxige.jpg

Nosza rendeltem is egyet. Nagy sokára meg is érkezett. A benne lévő DG2813-as werket helyből nyugdíjaztam:o) Laza csukló, merev könyök. Elegáns ívben kidobtam belőle.

A viharvert régi orosz számlap próba alapján hibátlanul illeszkedik, a POLJOT szerkezet felhúzó tengely furata is egy vonalban van a tok nyílásával. Szuper!!!

poljot_nautilus_tok.jpg

poljot_nautilus_tok3.jpg

A számlap festékmentesítése, tisztítása, polírozása után új kinézetet kapott. Oroszosan belülről kifelé sötétedő festése lett és mivel a Patek olíva számlapja egyhén flitteres csillogású, így ez a verzió is kapott ilyen effektet is.

Keveredjenek csak a stílusjegyek :o)

poljot_szamlap.jpgpoljot_szamlap2.jpgpoljot_szamlap3.jpg

Nyolc próbálkozás és lemosás után kilencedikre lett számomra is elfogadható az óra arca...

A POLJOT mutatószett marad, tehát elölről úgymond rendben vagyunk.

A szerkezet felújítása gyorsan ment. Kapott új dátumtárcsát, új komplett billegőt csapágyastól, valamint új kilincskerekek, rotor és rotortengely került az automata modulba.

poljot_szerkezet0.jpg

poljot_szerkezet.jpg

poljot_szerkezet2.jpg

 

A felhúzótengely át lett alakítva a tokhoz, a korona menetét is át kellett fúrni, valamint egy tokgyűrűt is faragni kellett az órához. Ezek viszonylag gyorsan készen lettek. Középen is készen vagyunk.

Sajnos az eredeti hátlap alacsony volt a POLJOT automatájának. Próbáltam más, magasabb dómmal rendelkező darabot találni, de nem sikerült. Marad az egyedi gyártás. Így az eredeti hátlap ki lett esztergálva és egy másik hátlap középső része lett beleillesztve. Ezzel elértem a szükséges magasságot, hogy a rotor majd szabadon járhassa táncát.

poljot_hatlap1.jpg

poljot_hatlap3.jpg

poljot_hatlap5.jpg

Fémragasztóval össze lettek házasítva, majd osztófejen bemarásra került 6 db nyitóköröm furat.

poljot_hatlap6.jpg

Polírozás után látványpróba az új "megzöldített" rotorral. Alakul!

poljot_hatlap7.jpg

Gravírozás...hmmm...ez nem volt egyszerű. Alig találni már szakikat akik hajlandóak valami egyedi dolgot bevállalni. Végül külön helyen lett a hátlapüveg elkészítve POLJOT gyári logóval és sok időbe tellett míg a környéken egyetlen véséssel foglalkozó bácsikája végre megcsinálta a hátlap körívébe a kért feliratokat.

Ráadásul a fémgravírt pozícióba kértem, hogy a felszerelés után egyenesen álljon (nem mintha látszana használat közben). Ez a gravírozási történet volt talán a leginkább idegörlő az egész projektben.

poljot_uveg2.jpg

poljot_kesz_hatlap.jpg

 

Mikor végre megvolt minden következhetett az összeszerelés. Úgy érzem vállalható lett.

poljot_kesz1.jpg

poljot_kesz3.jpgpoljot_kesz6.jpg

poljot_kesz7.jpg

poljot_kesz4.jpg

 

A munka után ledőltem aludni. Újabb álom jött és...tetszett neki...

ke.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbioras.blog.hu/api/trackback/id/tr816785974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jeriba zammis 2021.12.18. 10:01:01

Szép munka, szuper lett, ötletes :)
süti beállítások módosítása